Apariții media

Casele de marcat electronice transmit direct informații la Fisc. Există riscuri de securitate a datelor trimise?

Una dintre temerile antreprenorilor legat de noile case de marcat se referă la transmiterea electronică a informațiilor din aparate către ANAF și eventualele riscuri, mai ales de natură cibernetică, ce ar putea apărea: scurgeri de date sensibile despre operațiunile economice ale companiei lor sau piratarea aparatelor de către terți. Conform producătorilor de astfel de case de marcat, aparatele au un nivel de securitate foarte ridicat, care nu permite intervenții străine asupra lor.

„Chiar dacă există multiple elemente care asigură conectivitatea noilor case de marcat, nu se poate vorbi de riscuri de securitate pentru că, cel puțin în cazul caselor de marcat produse de Daisy Tech, certificatul digital solicitat de ANAF,  care le însoțește, PKCS 7, asigură un nivel  de securitate foarte înalt”, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România.

Mai mult decât atât, potrivit lui Băjan, informația care se transferă de pe casa de marcat la ANAF este criptată și există două chei, una publică, pe casa de marcat și una privată, la ANAF.

„Chiar dacă o persoană rău-voitoare ar încerca să facă o modificare în fișierul de tip Notepad, informația odată ajunsă la ANAF nu mai apare criptată, iar funcționarii își dau seama că este o problemă”, a detaliat directorul general al Zeus Service.

Atunci când își achiziționează case de marcat electronice, firmele trebuie să fie atente la distribuitorii cu care aleg să lucreze. Pe lângă obligativitatea de a cumpăra case de marcat electronice numai de la distribuitori autorizați de Ministerul Finanțelor, antreprenorii ar trebui să ceară recomandări și să primească asigurări, astfel încât să se asigure că instalarea noii case de marcat a fost făcută respectând toate standardele industriei de profil.

„Este foarte important ca tehnicianul care efectuează programarea casei de marcat să fie bine pregătit, iar dispozitivul să fie corespunzător programat. Orice eroare de programare poate determina erori de funcționare și imposibilitatea de a transmite la ANAF conform legii fișierele .xml”, a punctat Florin Băjan, directorul general al Zeus Service, care a precizat că tehnicienii din firma pe care o conduce sunt foarte bine pregătiți, astfel încît să poată asigura instalarea, fiscalizarea și trainingul pentru o utilizare a caselor de marcat fără probleme ulterioare.

Totuși, ce ar fi de făcut dacă bănuiți că aparatul fiscal nu funcționează la parametrii corespunzători? Primul și cel mai important lucru ar fi să luați legătura cu firma care se ocupă de service-ul aparatului pe care l-ați achiziționat – ea fiind singura în măsură să se ocupe de rezolvarea eventualelor defecțiuni. Toate informațiile legate de depanarea aparatelor fiscale trebuie să fie detaliate în contractul de service pe care l-ați semnat la achiziția casei de marcat electronice.

Conform lui Băjan, ar fi bine ca anunțarea unității de service să se facă în scris, apelul telefonic nefiind acceptat ca formă de notificare. În plus, este foarte important ca notificarea să primească număr de înregistrare, astfel încât să vă asigurați că cererea este procesată de unitatea de service.

„În funcție de condițiile contractuale, reparația se poate face la sediul unității de service sau la sediul clientului. În cazul în care reparația se face la unitatea de service, comerciantul trebuie să folosească în toata perioada în care casa de marcat nu este funcțională, registrul special și să emită chitanțe. Toți clienții Daisy Tech primesc acest registru de la distribuitorul Zeus Service în momentul achiziției casei de marcat și a semnării contractului de service”, a detaliat Florin Băjan procedura de service în cadrul firmei pe care o conduce.

Pentru orice casă de marcat Compact S cumpărată în luna decembrie, clienții primesc și un set cadou cu accesorii: un cablu multifuncțional 4 in 1 cu care pot încărca atât casa de marcat, cât și telefonul mobil (fie că utilizează iOS sau Android), un adaptor USB și o baterie externă. Pretul casei de marcat rămâne cel mai mic de pe piață, adica 790 lei cu TVA inclus.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *