Leapsa cu casele de marcat
Apariții media

Leapșa cu casele de marcat

…sau scrisori de dragoste pentru legiuitorul roman

SCRISOAREA I

Draga legiuitorule,

Iti scriu eu, antreprenorul roman. Iti multumesc ca te gandesti la prosperitatea tarii si ca te-ai decis sa pornesti lupta cu evaziunea fiscala. Vad ca ai gasit-o la cei cu case de marcat vechi si ca i-ai pus sa le schimbe cu unele noi, in care te vei uita pe gaura cheii la ce face evazionistul in timp real. Sa stii ca cei care au emis bonuri fiscale, o vor face in continuare, mai ramane sa vedem daca cei care nu au facut-o pana acum vor ajunge pe calea cea buna.

Dar, ghinion, serverele ANAF nu functioneaza, asa ca mult-asteptatele functionalitati ale noilor case de marcat, adica GPRS, bluetooth sau wi-fi, inca nu pot fi utilizate. Nu e pacat? In Bulgaria, acolo unde sunt produse casele de marcat Daisy, de exemplu, conexiunea online e stabilita deja de 7 ani, iar transmiterea informatiilor fiscale lunare se face in cateva minute. De ce sa ramanem noi mai prejos de vecinii nostri?

Stiu ca ai ras si tu de gluma aia „Declaratiile online se depun la ghiseul 2”, insa ea nu e o gluma, e o realitate pe care o traim zilnic. In momentul asta, contribuabilul este obligat sa trimita un fisier xml pana pe 20 a lunii urmatoare. Asa ca e vital sa alegem o casa de marcat la care fisierele xml sa fie usor de extras, macar asa sa ne ajute tehnologia. La modelele Daisy poti face asta cu ajutorul unui suport de stocare extern sau prin intermediul computerului ori al telefonului mobil.

M-am luptat ceva sa gasesc casa de marcat care sa ofere cea mai buna calitate la cel mai bun pret. Am gasit modelul Compact S de la Daisy care costa 790 lei cu TVA inclus. O afacere buna, avand in vedere ca nu imi trebuia doar una!  Apoi, m-am aruncat in hatisul luptei pentru fiscalizare.

Ai idee ce contine un dosar (cu sina) pentru fiscalizare?

Stai ca iti dau lista cu toate documentele pe care le-am plimbat de la distribuitor la firma, de la firma la distribuitor si apoi la ghiseul ANAF, drumuri care au durat cam 3 saptamani:

  • BI/CI al administratorului sau reprezentantului legal al firmei
  • Codul Unic de Inregistrare al firmei (CUI)
  • Certificat de Inregistrare Fiscala (CIF) pentru firmele inscrise in scopuri de TVA
  • Contractul de spatiu pentru punctul de lucru sau sediul social
  • Certificat constatator RECOM sau rezolutia punctului de lucru (daca este cazul)
  • Factura si chitanta de achizitie a casei de marcat
  • Certificat de garantie a casei de marcat
  • Proces verbal de sigilare a casei de marcat
  • Aviz de distributie si service pentru casa de marcat achizitionata
  • Cerere tip de atribuire a numarului de ordine a seriei fiscale
  • Declaratia C801 si recipisa declaratiei
  • Documentul de atribuire a numarului unic (NUI) obtinut din SPV
  • Contractul de prestari servicii pentru service (contract obligatoriu prevazut de lege)
  • Facturile pentru fiscalizare si pentru consumabile (role si registre)
  • Primul bon fiscal
  • Primul raport Z
  • Registrul special
  • Cartea de interventii
  • Declaratia de instalare

Stau si ma intreb ce facem noi doi, eu si tu, cu toate hartiile astea si unde este tehnologizarea despre care vorbeai?

Va urma Scrisoarea a II-a

Articole asemanatoare